Євросоюз заборонить страхування танкерів з російською нафтою — WSJ

Європейський Союз у рамках шостого пакету санкцій проти Росії включив до заходів заборону страхування танкерів, які перевозять російську нафту. Про це пише Wall Street Journal з посиланням на ознайомлених із питанням дипломатів.

Нафтотрейдери та судновласники стверджують, що заборона європейським компаніям страхувати танкери, що перевозять московську нафту, є одним з найсерйозніших фінансових інструментів впливу ЄС, який блок має у своєму розпорядженні, щоб завдати шкоди російській економіці. Небагато компаній готові транспортувати нафту на незастрахованих танкерах.

Одним із видів є страхування корпусу та обладнання від фізичного пошкодження суден. Це страхування зазвичай купують на ринку Ллойда в Лондоні. Іншим видом страхування є захист і відшкодування, що охоплює відповідальність третіх осіб. Міжнародна група P&I із клубами-членами в Норвегії, Великій Британії, ЄС та інших країнах надає такий вид страхування приблизно для 95% світового танкерного флоту. Офіційні особи групи заявили, що припинять страхування суден із російською нафтою, якщо ЄС заборонить це.

Зазначається, що заборона страхування, ускладнить для Росії продаж нафти в Азію, і підвищує ймовірність того, що ціни на нафту залишаться високими або зростуть.

Такі країни як Греція, Кіпр і Мальта, тобто великі судноплавні країни, спершу не погоджувалися на заборону страхування. У вигляді компромісу заборона буде поетапно введена протягом шести місяців, а не п’яти, як пропонувалося спершу.

У 2020 році 29% імпорту сирої нафти в ЄС надходило з Росії. РФ також є основним експортером палива в Європу, і забезпечує 10% попиту на дизельне паливо в регіоні у 2021 році. Російські чиновники вже прогнозували, що видобуток нафти цього року може скоротитися на 17% через санкції Заходу. Аналітики кажуть, що значна частина родовищ нафти, які Росія зараз закриває, буде остаточно втрачена.

Заборона на страхування вже показала ефективність для стримування експорту іранської нафти у спробах змусити Тегеран вести переговори про свою ядерну програму десять років тому.

Для Росії доставка незастрахованої нафти може бути складнішою, ніж у випадку з Іраном. Судна, які виходять з портів країни в Балтійському морі, пливуть біля узбережжя Данії на шляху до Північного моря. За словами аналітиків і судновласників, влада Данії може неохоче дозволяти таким кораблям проходити поблизу її берегової лінії.

Від початку повномасштабного вторгнення Росії в Україну США, Велика Британія, ЄС, Японія та інші країни запровадили і продовжують вводити санкції проти РФ.

Напередодні лідери Європейського Союзу погодилися запровадити часткову заборону на російську нафту, проклавши шлях до шостого пакета санкцій, покликаних покарати Росію за вторгнення в Україну. Санкції Євросоюзу заборонять закупівлю сирої нафти й нафтопродуктів з Росії, які доставляються до держав-членів ЄС по морю, але включають тимчасовий виняток для трубопровідної нафти. Крім того, у шостому пакеті санкцій будуть й інші заходи, у тому числі відключення від SWIFT найбільшого російського банку «Сбербанк», персональні санкції проти відповідальних за військові злочини в Україні осіб, заборона трансляції в ЄС ще трьох російських державних мовників та заборона страхування та перестрахування російських суден компаніями ЄС. Офіційні особи й дипломати ще мають узгодити технічні деталі, а санкції повинні бути офіційно ухвалені всіма 27 країнами.

Президент Європейської ради Шарль Мішель вважає, що процес схвалення шостого санкційного пакета проти Росії завершиться 1 або 2 червня.

На початку квітня 2022 року лондонський морський ринок страховиків (London Marine Insurance Market) оголосив «військовою зоною» усі морські води РФ, у тому числі — Балтику та Далекий Схід. Відтоді, якщо судну необхідно зайти в таку зону, судновласник зобов’язаний повідомити свого страховика та заплатити спеціальну «військову премію», яка може сягати 5% вартості всього судна.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *